10 dôvodov, prečo byť poistencom VšZP
Viac ako 55 % obyvateľov Slovenska je poistených vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni. Ich dôveru si počas pôsobenia získali svojou profesionalitou a zodpovedným prístupom. Sú zdravotná poisťovňa s najdlhšou tradíciou, s najväčšími skúsenosťami so zdravotným poistením a s kvalitným odborným zázemím. Na zabezpečenie zdravotnej starostlivosti majú k dispozícii najväčší objem finančných prostriedkov, ktoré v plnej miere využívajú v prospech svojich poistencov.
1. Tradícia a stabilita
- sú najväčšia, najstaršia a finančne stabilná poisťovňa na Slovensku,
- majú najväčší počet poistencov,
- poskytujú najširšiu mieru solidarity,
- v prestížnej súťaži finančných produktov Zlatá minca 2007 v kategórii zdravotných poisťovní získali 1. miesto,
- od roku 1998 sú členom Medzinárodnej asociácie zdravotných a vzájomných poisťovní – Association Internationale de la Mutualite (AIM) so sídlom v Bruseli.
2. Odborné skúsenosti
- majú najviac odborníkov so skúsenosťami v zdravotnom poistení na Slovensku,
- zabezpečujú kvalitnú zdravotnú starostlivosť pre všetky kategórie poistencov,
- majú širokú sieť (takmer 11-tisíc) zmluvných partnerov – poskytovateľov zdravotnej starostlivosti,
- majú zmluvy so špičkovými zariadeniami zdravotnej starostlivosti,
- zabezpečujú špecializovanú liečbu aj v zahraničí, ak ju nedokážu zabezpečiť zdravotnícke zariadenia na Slovensku.
3. Dostupnosť
Majú širokú sieť kontaktných pracovísk pre poistencov. Prostredníctvom 83 pracovísk po celom Slovensku ponúkajú svojim poistencom rôzne služby. Zamestnanci poistencom pomôžu s vypĺňaním tlačív, odborne odpovedia na všetky otázky, poradia pri plnení povinností vyplývajúcich zo zákona o zdravotnej starostlivosti. Rozsiahla sieť revíznych lekárov vám zaručí ochranu práv a záujmov poistencov. Prepracovanou politikou v oblasti revízneho lekárstva zabezpečujú kontrolu poskytovanej zdravotnej starostlivosti, jej vykazovanie aj uhrádzanie.
4. Efektívnosť
Vďaka nízkym nákladom na prevádzku hospodária efektívne. Ostatné prostriedky využívajú výlučne na úhradu zdravotnej starostlivosti a prevencie. Ich cieľom nie je tvorba zisku, ale prioritne zabezpečenie zdravotnej starostlivosti pre svojich poistencov.
- Náklady na prevádzku predstavovali v roku 2006 len 2,93 % z obratu poisťovne,
- sú transparentná a otvorená spoločnosť – sprístupňujú informácie o finančných tokoch a o ich využití.
5. Finančne náročná liečba
-
pre svojich poistencov zabezpečujú strategické liečivá,
-
zabezpečujú koagulačné faktory pre hemofilikov a rastový hormón pre deti s poruchami rastu,
-
pacientom s ťažkými a chronickými ochoreniami dýchacích ciest zabezpečujú prístroje na domácu liečbu,
-
uhrádzajú aj tú najnáročnejšiu zdravotnú starostlivosť (pol miliardy korún ročne vynakladajúe na unikátne zdravotné výkony a operácie – napr. transplantácie kostnej
drene, obličiek, pečene, rohoviek, operácie srdca, náročné diagnostické vyšetrenia onkologických pacientov), v prípade potreby aj v zahraničí, -
pre nepočujúcich zabezpečujú kochleárne implantáty,
-
skracujú čakacie lehoty na operačné výkony.
6. Poradenstvo
Svojim poistencom poskytujú rôzne poradenské služby (prostredníctvom e-mailovej poradne infolinka@vszp.sk, či Call centra s telefónnym číslom 0850 003 003). Na pravidelne aktualizovanej webovej stránke uverejňujú informácie, ktoré sú pre poistencov dôležité. Byť zdravotne poistený to nie sú len poskytované výhody, ale aj povinnosti vyplývajúce zo zákona. Poskytujú pomoc pri orientácii v systéme zdravotného poistenia a pri plnení základných povinností.
7. Vyhodnocovanie kvality poskytovateľov zdravotnej starostlivosti
Vyhodnocujú kvalitu a vytvárajú poradie poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. Okrem hodnotenia samotným pacientom využívajú práve dlhoročné skúsenosti a získané štatistické údaje, ktoré pomôžu poistencom pri výbere poskytovateľa zdravotnej starostlivosti. Neoceniteľnú časť hodnotenia poskytujú aj poistenci svojimi skúsenosťami a postrehmi.
8. Elektronické služby
Ponúkajú možnosť splniť si povinnosti vyplývajúce zo zákona prostredníctvom internetového portálu. Okrem možnosti zasielať dokumenty prostredníctvom elektronickej podateľne poistencom umožnia nahliadnuť do ich osobného účtu.
9. Moderný informačný systém
Majú centralizovaný informačný systém, ktorý umožňuje, aby vybavili poistenca na ktoromkoľvek pracovisku bez ohľadu na príslušnosť k pobočke. Kdekoľvek na Slovensku ich navštívite, budete sa cítiť ako v pobočke svojho trvalého bydliska. Informačný systém umožňuje centralizovať činnosti tak, aby sa poistencom mohli viac venovať.
10. Starostlivosť o poistencov – zľavy a výhody
Prostredníctvom preventívnych programov podnecujú u svojichh poistencov záujem o ich zdravie a o zdravý životný štýl. Preto poistencom zabezpečili zľavy pri pobytoch v kúpeľoch, na horách, na športoviskách či pri cestách do zahraničia. Na uplatnenie týchto zliav stačí predložiť preukaz poistenca. Všetky výhody a zľavy nájdete v letákoch VšZP a na internetovej adrese: www.vszp.sk
Komentáre
Neziskova a zamerana na poistencov
Monika
Ja nechcem počuť o tom, ako si niekto plní svoje samozrejmé povinnosti. Rád by som napr. vedel, kde bola Tvoja zdravotná poisťovňa vtedy, keď sa rušila transfúzna stanica v Petržalke? Aby som Ťa trochu zorientoval, Petržalka to je tá 150000-ová dedinka na pravom brehu Dunaja, ktorú od Bratislavy delí nielen Dunaj, ale hlavne zdána neskuročné dopravné zápchy na všetkých mostoch. Mám striebornú Jánskeho plaketu za bezplatné darcovstvo krvi. Predtým som si ráno skočil do nemocnice na Antolskej, vypumpovali zo mňa koľko mohli a o deviatej som už bol v práci. Teraz krv darovať nechodím i keď by som rád pomohol tým, ktorí za vaše debilné rozhodovanie na poli zdravotníctva nemôžu. Ja si totiž nemôžem zobrať voľno v práci tak ako Ty od úradníckeho stola vo VŠZP alebo kde to píšeš tieto kvetnaté chvály.
No ale dobre, ak za tento článoček dostaneš nejaké vianočné prémie, tak si ich - v zdravý - uži. A môžeš sa pochváliť, že aj nejaký ten ohlas si dostala. Len tento môj nikomu pod nos nestrkaj, lebo by Ti tie vianočné prémie mohol ohroziť.
socialna empatia
Škoda že nemáme iba jednu národnú poisťovňu. Kedy to dojde tým čo pracujú na zdraví ľudu?
Ľudstvo je ako jedna rodina. Niekto je zdravý, iní je chorý. Ten zdravý musí pomáhať chorému. Ak to robí rád, tak to je súcit. Ak to robí zo súcitu ku všetkým, aj cudzím, je to sociálna empatia.
Malo by to dôjsť všetkým zdravým skôr než ochorejú... každý raz zomrie, ale predtým ochorie...
kapsikon-
No skrátka, to je zlatá baňa! A nebuď naivný. Nikto ako jeden človek nedokáže ustriehnuť týchto supov. Nedokázal to ani Castro (Neviem či sa ten magor píše s c alebo K), no skrátka ani Fidel, ani Ficko, ani Lenin ani Hitler. A pochybujem o tom, že to dokáže demokratické zriadenie, aj keď tu je to asi najpriechodnejšie práve dôslednou verejnou kontrolou, prístupom k informáciám a dôsledným zbavením funkcii a potrestaním zodpovedných na postoch, ktoré majú zverené od občanov. Ovšem terajšia garnitúra robí presný opak toho, o čom píšem.
kapsikon- neklam sám seba, otvor oči.